Φωτιά έχουν πάρει οι διαδικτυακές παραγγελίες

Φωτιά έχουν πάρει οι διαδικτυακές παραγγελίες

Του Γιώργο Αλεξάκη

Στις παραγγελίες διαδικτύου ή τηλεφώνου προσπαθεί το υπ. Ανάπτυξης να ωθήσει τους καταναλωτές ώστε να μειώσουν τις επισκέψεις τους στα φυσικά σημεία. Πάντως ήδη  ημέρες 1 στους 5 Έλληνες κάτω των 45 ετών (πηγή: ierax analytix) σχεδιάζει να κάνει ψώνια εξ αποστάσεως. Δε λείπουν μάλιστα και φαινόμενα καθυστερήσεων εβδομάδων στις διεκπεραιώσεις τους σε κάποιες περιπτώσεις ενώ έχει εκτιναχθεί το άνοιγμα λογαριασμών σε ψηφιακά σούπερ μάρκετ. Επίσης η ηγεσία του Υπ. Ανάπτυξης κατά την επίσκεψή της το πρωί της δευτέρας ανέφερε πως για τα σουπερ μάρκετ εξετάζεται η δυνατότητα τηλεφωνικών παραγγελιών τις οποίες οι καταναλωτές θα παραλαμβάνουν στην είσοδο του σούπερ μάρκετ με την καταβολή του αντιτίμου.

Πάντως ήδη τα στοκ συσσωρεύονται στα σπίτια. Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, προκύπτει1 στους 4 καταναλωτές έχει στοκάρει προϊόντα. Επίσης  1 στους 3 έχει αυξήσει τις αγορές του σε ζυμαρικά, 27% σε αλεύρι και ζάχαρη και 22% το ρύζι. Αντίθετα δηλώνεται από τους καταναλωτές ότι αγοράζουν λιγότερα αλκοολούχα ποτά από το 22% και λιγότερα γλυκά από το 18%. Όσον αφορά τα προϊόντα μακράς διάρκειας φαίνεται ότι οι καταναλωτές στρέφονται περισσότερο στα κατεψυγμένα είδη (22%) και παρά στις κονσέρβες (12%). έξι στους 10 να έχουν αυξήσει τις αγορές σε απολυμαντικά.

Εν τω μεταξύ μέχρι το βράδυ θα έχει ολοκληρωθεί η καταμέτρηση των αποθεμάτων σε μάσκες, γάντια, αντισηπτικά, κ.ά. Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην αλυσίδα παραγωγής, εισαγωγής, εμπορίας, πώλησης, μεσιτείας, διακίνησης και διανομής φαρμακευτικών προϊόντων και μέσων ατομικής προστασίας και προσωπικής υγιεινής στην ελληνική επικράτεια, υποβάλλουν στην αρμόδια αρχή, πρέπει να στείλουν στοιχεία αποθεμάτων σε: χειρουργικές μάσκες, αντισηπτικά διαλύματα και αντισηπτικά μαντηλάκια, σε αντίθετη περίπτωση θα αντιμετωπίσουν κατάσχεση προϊόντων και πρόστιμα.