Τετάρτη, 12 Μαρτίου, 2025
18.4 C
Athens

Άρθρο του Βασίλη Κορκίδη: Ο πολύπλευρος ρόλος του λιμανιού του Πειραιά στη σχέση Ευρώπης & Ασίας

Share

Είναι γνωστό ότι το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς διατηρεί μεταξύ των κορυφαίων θεμάτων της ατζέντας του την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων μελών του μέσα από μία σειρά δράσεων που ήδη έχουν λάβει «σάρκα και οστά». Αλλά η ανταγωνιστικότητα, πρέπει να γίνει κατανοητό ότι είναι συνυφασμένη με την εξωστρέφεια θεωρώντας αυτή ως ζήτημα πεδίο του ανταγωνισμού είτε στο εσωτερικό είτε διεθνώς. Σε αυτό το πλαίσιο το Επιμελητήριο έχει αναπτύξει δράσεις στην προσπάθεια να ανοίξουν διάπλατα οι πόρτες της αγοράς της Κίνας με επίκεντρο το λιμάνι του Πειραιά. Μάλιστα οι επιχειρηματικές και διπλωματικές αποστολές που επισκέφθηκαν το Επιμελητήριο μεταξύ των άλλων ενημερώθηκαν διεξοδικά για τις δυνατότητες αύξησης των εμπορευματικών ροών διαμέσου του λιμένα, για τις δυνατότητες διασποράς των εμπορευμάτων με άλλα λιμάνια της Μεσογείου, αλλά και της Μαύρης Θάλασσας, δεδομένου ότι το Ε.Β.Ε.Π. ανήκει στην δραστήρια ομάδα των Επιλιμένιων Επιμελητηρίων της Μεσογείου ASCAME, καθώς και τις δυνατότητες ανάπτυξης εξαγωγικών δραστηριοτήτων ελληνικών επιχειρήσεων στις αγορές της Κίνας, και όχι μόνο. Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι το Ε.Β.Ε.Π. υπέγραψε MoU με τον κ. Liu Fuxue, επικεφαλής των αρμοδίων αρχών της Κίνας για το εισαγωγικό εμπόριο, με στόχο την ανάπτυξη συνεργασιών, για τη συμμετοχή στην κατ’ έτος διεξαγόμενη Διεθνή Έκθεση Εισαγωγών που πραγματοποιείται στην Κίνα, το Νοέμβριο όπου η παρουσία επιχειρήσεων του Πειραϊκού χώρου, την περασμένη τριετία ήταν δυναμική και θα παραμείνει δυναμική και στις προσεχείς εκθέσεις.

Η συμμετοχή και παρουσία στην εν λόγω εκθέσεις, στην οποία οι Κινεζικές επιχειρήσεις θα είναι αγοραστές, το τονίζω αγοραστές, αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για τις ελληνικές επιχειρήσεις να παρουσιαστούν και τοποθετηθούν στην Κινεζική αγορά και, παράλληλα, μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τις επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στην κατασκευή υλικών για πλοία, να «περάσουν» τα προϊόντα τους στα Κινεζικά ναυπηγεία στα οποία κτίζεται, για λογαριασμό Ελλήνων εφοπλιστών, ένας αξιόλογος αριθμός πλοίων. Οι ελληνικές επιχειρήσεις του ευρύτερου πειραϊκού χώρου, που εφοδιάζουν όλων των τύπων υλικά και εξοπλίζουν τα πλοία, αξίζουν της προσοχής, όχι μόνο των κινεζικών ναυπηγείων, στα οποία Έλληνες εφοπλιστές κτίζουν πλοία τους, αλλά και γενικότερα, των ασιατικών και ευρωπαϊκών ναυπηγείων.

Πρόσφατα και η Ινδία ξεκίνησε να βολιδοσκοπεί το λιμάνι του Πειραιά για να το χρησιμοποιήσει ως πύλη εισόδου στην ΕΕ για τον δικό της India – Middle East – Europe Economic Corridor γεγονός που καταδεικνύει για μια ακόμη φορά τη σημασία του για το διεθνές εμπόριο. Το λιμάνι του Πειραιά πρωταγωνιστεί για την εδραίωση μιας «win win» σχέσης Ευρώπης – Ασίας.

Πρόσφατα και στο πλαίσιο της ανάπτυξης των δράσεων του επίσημου ναυτιλιακού Cluster στη χώρα μας, «Maritime Hellas», στο πλαίσιο συνάντησης με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστο Στυλιανίδη είχα μια εποικοδομητική συζήτηση για την εξέλιξη του ελληνικού ναυτιλιακού cluster σε μια δυναμική πλατφόρμα με δυνατότητες παροχής υπηρεσιών σε πραγματικό χρόνο. Η συνάντηση της ηγεσίας του ΥΝΝΠ με το προεδρείο του Ε.Β.Ε.Π. σηματοδότησε μια σειρά κοινών ενεργειών, επιδιώξεων και στόχων δεδομένου ότι διαπιστώθηκε συναντίληψη για το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει το  cluster στην γενικότερη προσπάθεια για την «πράσινη μετάβαση» της ελληνικής ναυτιλίας με την αξιοποίηση των κοινοτικών κονδυλίων που διεκδικεί για πρώτη φορά η χώρα μας για την ανάπτυξη των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων του ναυπηγικού, ναυπηγοεπισκευαστικού, μεταποιητικού, εφοδιαστικού τομέα και όχι μόνο, αλλά και για τις δυνατότητες ανάπτυξης συνεργειών μεταξύ επιχειρήσεων, που προάγουν την ανταγωνιστικότητα και τις εξαγωγικές δράσεις. Είναι προφανές πως το ευέλικτο σχήμα του Nαυτιλιακού Cluster είναι η «ομπρέλα» που μπορεί να προσδώσει μια επιπλέον σημαντική ώθηση προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας καθώς μπορεί να προάγει τη συνεργασία της της ελληνόκτητης ναυτιλίας με τα ναυπηγεία, τους προμηθευτές καυσίμων, τους κατασκευαστές μηχανών, ναυτιλιακού εξοπλισμού και αναλωσίμων εφοδίων καθορίζοντας σημαντικές παραμέτρους ανάπτυξης δεδομένου ότι είναι διασυνδεδεμένη με πολλούς άλλους κλάδους που λειτουργούν υποστηρικτικά προς τη ναυτιλία.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το Ε.Β.Ε.Π. που παρακολουθεί το σύνολο των λειτουργιών που αναπτύσσονται στο λιμάνι του Πειραιά, στο πλαίσιο της διασφάλισης των συμφερόντων των επιχειρηματιών- πελατών του λιμένα, έχει θέσει το θέμα άμεσης λειτουργίας της πλατφόρμας National Port Community System με έλεγχο και εποπτεία από ΥΝΝΠ ενώ έχει καταθέσει και δέσμη προτάσεων για την ανάπτυξη δράσεων που θα βελτιώσουν αμφίδρομα τις εμπορευματικές ροές διαμέσου του λιμένα. Το ΔΣ του Επιμελητηρίου θα έχει τη δυνατότητα στη τακτική συνεδρίαση του Μαρτίου να συναντήσει τον Πρέσβη της Κίνας Mr Fang Qiu και να συζητήσει με τη τοπική επιχειρηματικότητα μια «outsourcing» αντί της «inhouse» προσέγγισης από την επένδυση της Cosco στην ΟΛΠ ΑΕ. Πρωταρχικός μας στόχος είναι να διαφυλάξουμε την ουδετερότητα του εμπορικού λιμανιού του Πειραιά από τον «πόλεμο των δασμών». Το λιμάνι του Πειραιά ανήκει στην Ελλάδα, μια χώρα όχι μόνο της ΕΕ, αλλά της Ευρωζώνης καθώς και μιας χώρας μέλος του ΝΑΤΟ, ως εκ τούτου, με αυτές τις ιδιότητες μπορεί να  διατηρήσει τον πολύπλευρο ρόλο του σε Ευρώπη και Ασία. Ο επιχειρηματικός κόσμος του Πειραιά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι, συλλειτουργεί, με τη ναυτιλία. Εκ του γεγονότος αυτού, αντιλαμβάνεται γρήγορα τις αλλαγές στο επιχειρησιακό πεδίο, όπως συμβαίνει με τη ναυτιλία των Ελλήνων, και αντίστοιχα αντιδρά.

Βασίλης Κορκίδης Πρόεδρος ΕΒΕΠ

Οι απόψεις που δημοσιεύονται στο politicalbank.gr είναι προσωπικές και εκφράζουν τον συγγραφέα.

διαβάστε περισσότερα

Ή του ύψους ή του βάθους

0
Καλή σας ημέρα φίλες και φίλοι του Black Velvet. Όπου να ναι η διαβούλευση για τον ανασχηματισμό που έχει ξεκινήσει εδώ και 2,5 μήνες,...

Επικαιρότητα