Τρίτη, 18 Μαρτίου, 2025
11.5 C
Athens

Μητσοτάκης για μεταφορές: Πρέπει να κινηθούμε πιο γρήγορα, αυτό θα κάνουμε

Share

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε το πρωί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και προήδρευσε σε σύσκεψη με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου για τις κυβερνητικές προτεραιότητες στις υποδομές και τις μεταφορές.

Μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης ο Πρωθυπουργός έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Καταρχάς, να ευχηθώ καλή δύναμη στην καινούργια ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στον Υπουργό και στον Αναπληρωτή, και καλή συνέχεια στο υπόλοιπο επιτελείο του Υπουργείου.

Είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε μια πολύ διεξοδική συζήτηση επισκόπησης της προόδου των μεγάλων έργων αρμοδιότητας του Υπουργείου. Θα ήθελα εν τάχει να τα αναφέρω, διότι είναι έργα εθνικής προτεραιότητας, τα οποία ο σκοπός μας είναι να τα έχουμε ολοκληρώσει μέχρι το 2027.

Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας-Πύργου, με ορίζοντα παράδοσης του μεγαλύτερου τμήματος εντός του καλοκαιριού αυτού του έτους και ολοκλήρωσης του έργου πριν το τέλος του 2025.

Η ολοκλήρωση του Ε65 στο βόρειο τμήμα του, από την Καλαμπάκα μέχρι τη σύνδεση με την Εγνατία Οδό, με ορίζοντα ολοκλήρωσης εντός του 2026, μέχρι τα μέσα του 2026, καθώς είναι έργο το οποίο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Το Flyover της Θεσσαλονίκης, το οποίο είχα την ευκαιρία να το επισκεφτώ και πρόσφατα, με ορίζοντα ολοκλήρωσης του έργου αρχές καλοκαιριού του 2027.

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης, οι πέντε σταθμοί επέκτασης του Μετρό προς τα ανατολικά, προς την Καλαμαριά, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος αυτού του έτους.

Και βέβαια, ο Βόρειος Οδικός Άξονας, ένα δύσκολο έργο που εκτιμούμε να υπογράψουμε τη σχετική σύμβαση εντός του Απριλίου, καθώς και εκεί τρέχουν χρηματοδοτήσεις από το Ταμείο Ανάκαμψης, οι οποίες πρέπει να έχουν απορροφηθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2026.

Κάνοντας μια «γέφυρα» με τα ζητήματα τα οποία αφορούν τους σιδηροδρόμους, να επισημάνω την ανάγκη να τρέξουμε με τους πιο γρήγορους ρυθμούς τα έργα αποκατάστασης από τις ζημιές του “Daniel”. Αυτό αφορά και σιδηροδρομικά έργα, αφορά και οδικά έργα. Πιστεύω ότι θα μπορέσουμε να ξεκινήσουμε την αποκατάσταση των έργων αυτών πολύ σύντομα.

Και βέβαια, να σταθώ σε αυτά τα οποία είπε ο Αναπληρωτής, στην κατεπείγουσα ανάγκη να μπορέσουμε να αναβαθμίσουμε το σιδηροδρομικό μας δίκτυο, κυρίως στη γραμμή κορμού Αθήνας-Θεσσαλονίκης, με τα πιο σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, με καινούργιο τροχαίο υλικό. Είναι ένας στόχος τον οποίο έχουμε βάλει έως το 2027.

Θα απαιτηθεί εδώ να κινηθούμε με διαδικασίες, ενδεχομένως οι οποίες να είναι ξένες προς τις συνήθεις διαδικασίες του ελληνικού Δημοσίου, με τη μέγιστη δυνατή ευελιξία, φτάνοντας στα όρια ενδεχομένως και του ευρωπαϊκού νομοθετικού πλαισίου.

Αυτό, όμως, έχουν την απαίτηση οι πολίτες να κάνουμε και αυτό πρέπει να κάνουμε. Και αυτή την ευθύνη έχει αναλάβει και ο Αναπληρωτής Υπουργός.

Δύο ακόμα θέματα που αφορούν τις μεταφορές, τα οποία θεωρώ εξαιρετικά κρίσιμα. Στις αρχές Απριλίου θα γίνει μια συνολική παρουσίαση για τις σημαντικές επενδύσεις και παρεμβάσεις που κάνουμε στα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αττικής, όσον αφορά τα καινούργια λεωφορεία, για τη δρομολόγησή τους, την προσθήκη νέων οδηγών έτσι ώστε να μπορέσουμε να αυξήσουμε τη συχνότητα των δρομολογίων, κάτι που γνωρίζω πολύ καλά ότι απασχολεί πολύ τους χρήστες των λεωφορείων στην πρωτεύουσά μας, την αναβάθμιση των συρμών της Γραμμής 1, αλλά και παρεμβάσεις στους συρμούς του Μετρό στις Γραμμές 2 και 3.

Όλα αυτά συνιστούν ένα συνολικό σχέδιο σημαντικών παρεμβάσεων στα μέσα μαζικής μεταφοράς που πιστεύω ότι θα δείξουν, ήδη αρχίζουν και δείχνουν, αποτελέσματα για τους χρήστες. Αλλά σίγουρα μέχρι το 2027 ο σκοπός μας είναι να παρουσιάσουμε μια τελείως διαφορετική εικόνα ως προς τα μέσα μαζικής μεταφοράς του λεκανοπεδίου, και όσον αφορά τα λεωφορεία και όσον αφορά το Μετρό.

Τέλος, ο νέος ΚΟΚ, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, έχει περάσει από μία μακρά διαβούλευση, θα έρθει προς ψήφιση στη Βουλή πολύ σύντομα.

Προφανώς και μας απασχολούν πολύ τα θέματα οδικής ασφάλειας. Ο νέος ΚΟΚ είναι μια σημαντική παρέμβαση σε αυτή την κατεύθυνση, αλλά από μόνος του δεν θα λύσει το ζήτημα της οδικής ασφάλειας στη χώρα μας. Και πιστεύω ότι στο ζήτημα αυτό, καθώς γινόμαστε, θα έλεγα σχεδόν καθημερινά, μάρτυρες ατυχημάτων που στοιχίζουν τη ζωή σε συμπολίτες μας, νομίζω ότι χρειάζεται μία συνολική, θα έλεγα, επαναξιολόγηση του τρόπου με τον οποίο κινούμαστε στον δρόμο.

Οι ευθύνες της πολιτείας αλλά και οι ευθύνες των οδηγών, θα πρέπει να κάνουμε ένα καινούργιο, θα έλεγα, συμβόλαιο εμπιστοσύνης μεταξύ κράτους και ελληνικής κοινωνίας, ώστε να μην γινόμαστε καθημερινά μάρτυρες τέτοιων τραγικών απωλειών στην άσφαλτο.

Κλείνοντας, να ξεκινήσω από εκεί όπου άρχισα την παρέμβασή μου. Καλή δύναμη στους Υπουργούς, οικοδομούν πάνω σε μια σημαντική δουλειά η οποία έχει γίνει από την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών. Προφανώς δεν ξεκινούν από το μηδέν, έχει γίνει μια σημαντική προσπάθεια, καθώς όλα αυτά τα έργα και οι πρωτοβουλίες είναι πρωτοβουλίες που απαιτούν έναν πολύ μακροπρόθεσμο σχεδιασμό.

Ο σκοπός μας, όμως, μπορεί να είναι μόνο ένας: πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά στην υλοποίηση των στόχων που ήδη έχουμε θέσει».

 

διαβάστε περισσότερα

Δεν είναι κανείς τελειωμένος όταν νικηθεί. Είναι όταν παραιτηθεί

0
Καλημέρα φίλες και φίλοι. Κάνω αρχή με μια απλή σκέψη ένεκα του αυτογκόλ με τον Δοξιάδη. Πως λοιπόν σκέφτηκαν σε μια Κυβέρνηση 40άρηδων να...

Επικαιρότητα