Στρατηγική και επικοινωνία είναι τα μεγάλα προβλήματα του Αλέξη Τσίπρα

Στρατηγική και επικοινωνία είναι τα μεγάλα προβλήματα του Αλέξη Τσίπρα

Ο καλός πολιτικός και συνάμα Πρόεδρος κόμματος, πρέπει να είναι ένας πολύ καλός manager έτσι ώστε να κουμαντάρει το μαγαζί του, ξεκινώντας όμως από τον εαυτό του.

Μιλάμε για τον Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος ως Πρωθυπουργός λειτούργησε ως manager (για άλλους καλός και για άλλους κακός),  κάτι το οποίο όμως έχει χάσει ως αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης.

Διαρκώς έχει μπροστά του προβλήματα, τα οποία σε άλλες περιπτώσεις τα γεννά ο ίδιος και σε άλλες περιπτώσεις δεν μπορεί να τα ξεπεράσει.

Τα βασικά όμως προβλήματα που έχει ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ είναι η στρατηγική και η επικοινωνία.

Δύσκολα μπορεί να καταλάβουν οι πολίτες που θέλει να το πάει ο Αλέξης Τσίπρας, καθώς τη μία κινείται προς τον μεσαίο χώρο και την άλλη προς τα αριστερά. Από τη μία θέλει να «δέσει» με τους σοσιαλδημοκράτες και από την άλλη να κρατήσει το αριστερό πρόσημο, βάζοντας και ολίγη οικολογία.

Άνθρωποι και στενοί συνεργάτες του Αλέξη Τσίπρα όταν ήταν Πρωθυπουργός, δικοί του άνθρωποι εμπιστοσύνης, έχουν φτάσει στο σημείο να λένε. «Δεν μπορούμε να τον καταλάβουμε. Δεν ξέρει τι θέλει».

Ένα ακόμα πρόβλημα που έχει ως manager είναι οι επιλογές που έχει κάνει. Αν δείτε τις μετατοπίσεις που έγιναν σε Γραμματέα, Εκπροσώπους Τύπου, Κοινοβουλευτικούς Εκπροσώπους και Τομεάρχες, θα θυμηθείτε το παιχνίδι «μουσικές καρέκλες», όπου όλοι κυνηγούσαν μια καρέκλα για να βάλουν τον ποπό τους.

Καρέκλα για νέα πρόσωπα, που θα δώσουν άλλο τόνο και θα στείλουν άλλα μηνύματα στην κουρασμένη κοινωνία, δεν περίσσεψε, με ευθύνη του μαέστρου της ορχήστρας, Αλέξη Τσίπρα.

Προσωπικές επιλογές του κ. Τσίπρα είναι ο Δημήτρης Τζανακόπουλος στη θέση του Γραμματέα του κόμματος και ο Νάσος Ηλιόπουλος ως εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ.

Η γενική εικόνα που υπάρχει για τον Δ. Τζανακόπουλο στο σύνολο των πολιτών, αλλά κυρίως στους ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ, είναι του στυλ «δεν τραβάει». Ο Γραμματέας είναι αυτός που πρέπει να λειτουργεί ως κυματοθραύστης, αυτός που ενώνει πρόσωπα και πολιτικές, αυτός που πρέπει να παράγει πολιτική, αυτός που πρέπει να παλεύει κυρίως για το καλό του κόμματός του και όχι για το καλό της …οικογένειάς του!

Πολύ καλό παιδί ο Ν. Ηλιόπουλος, εξαιρετικός χαρακτήρας, δεν κάνει όμως για εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ. Ο ρόλος του εκπροσώπου Τύπου είναι να στέλνει τα μηνύματα εκεί που πρέπει, όπως πρέπει, έχοντας βαρύτητα και ως πολιτικός και ως προσωπικότητα. Αυτό σημαίνει, ότι ανάμεσα στα άλλα ο ΣΥΡΙΖΑ υστερεί κατά πολύ στην επικοινωνία, ένα εργαλείο το οποίο αν ένα κόμμα εξουσίας δεν το έχει, τότε υστερεί.

Σε πολλές του κινήσεις ο Αλέξης Τσίπρας αντιγράφει  -ή προσπαθεί να αντιγράψει – τον Ανδρέα Παπανδρέου. Προφανώς δεν έχουν αντιληφθεί ότι ο Παπανδρέου είχε πάντα τον δικό του εκπρόσωπο Τύπου ως αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, μέσα από τον οποίο έστελνε τα μηνύματα που ήθελε να στείλει και στο εσωτερικό και στο εξωτερικό.

Ανάμεσα στα άλλα ο Αλέξης Τσίπρας έχει σταθερά στο πλάι του κάποιους συνεργάτες – φίλους, οι οποίο μόνο ζημιά του κάνουν πλέον. Μπορεί να έχουν σταθεί δίπλα του στα δύσκολα και να έχουν βάλει πλάτη στα περισσότερα, η κοινωνία όμως δεν θέλει να τους βλέπει δίπλα του και να τους στηρίζει με πάθος.  Μόνο δεύτερες σκέψεις κάνει ο κόσμος για τις άρρηκτες σχέσεις που δεν μπορεί να κόψει ο κ. Τσίπρας, σχέσεις που πλέον του φέρνουν πολλά περισσότερα προβλήματα, παρά λύσεις.

Αν ο Αλέξης Τσίπρας θέλει να πάρει τα πάνω του, πρέπει να καταλήξει στο που θέλει να πάει ο ίδιος και ο ΣΥΡΙΖΑ, όπως επίσης να καταλήξει με ποιους θέλει να πορευτεί από δω και πέρα. Καθαρό μυαλό, πρωτοπόρες ιδέες, πεντακάθαρες σχέσεις, νέοι άφθαρτοι άνθρωποι, management, είναι συστατικά απαραίτητα.