Η κ. Δήμητρα Χαλικιά έχει διατελέσει επί ΣΥΡΙΖΑ, τη χρονική περίοδο 2015 – 2016, Γενική Γραμματέας Διαχείρισης Κοινοτικών και Άλλων Πόρων του υπουργείου Εργασίας. Το 2016 υπέβαλε την παραίτησή της και σας υπενθυμίζουμε ότι τότε η κα Δήμητρα Χαλικιά κατήγγειλε ότι με ευθύνη της τότε Αναπληρώτριας Υπουργού Εργασίας, Ράνιας Αντωνοπούλου, πραγματοποιήθηκαν απευθείας αναθέσεις προγραμμάτων ανέργων, μόνο σε μεγάλα ΚΕΚ, με τον παράλληλο αποκλεισμό των μικρότερων.
Επτά χρόνια μετά, η κα Χαλικιά, με ανάρτησή της στο Facebook έχει δώσει πολύ παραστατικά το χρονικό της ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ, δείχνοντας τι έχουν κάνει (ή καλύτερα τι δεν έχουν κάνει), οι Κυβερνήσεις του ΣΥΡΙΖΑ και της Νέας Δημοκρατίας, προσωποποιώντας παράλληλα τις ευθύνες δύο Υπουργών, γράφοντας χαρακτηριστικά.
«Από το 2015 έως το 2022 ΚΑΝΕΙΣ από τους Υπουργούς Μεταφορών ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ.
ΟΥΤΕ Ο ΣΠΙΡΤΖΗΣ, ΟΥΤΕ Ο ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ. Η ΕΡΓΟΣΕ, υπεύθυνη για την υλοποίηση έργων κοιμάται τον ύπνο του δικαίου ελέω Υπουργών».
Αναλυτικά η ανάρτηση της κας Χαλικιά
«Το ”ξεπούλημα” του ΟΣΕ ξεκίνησε το 2005, με την ίδρυση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (θυγατρική του ΟΣΕ).
Το 2007 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναλαμβάνει την εκμετάλλευση και την λειτουργία όλων των σιδηροδρομικών μεταφορών
Η χώρα εντάσσει στο ΕΣΠΑ 2007-2013 τα έργα των σιδηροδρόμων, τα οποία ακόμη περιμένουν να εκτελεστούν (πλην πολύ μικρών εξαιρέσεων).
Επίσης το 2007 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συγχωνεύεται με την Εταιρεία ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ.
Το 2008 ο ΟΣΕ ΑΕ μεταβιβάζει τις μετοχές που είχε στο μετοχικό κεφάλαιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο Ελληνικό Δημόσιο.
Το 2010 , ψηφίζεται ο Ν. 3891/2010 , ο οποίος προέβλεπε και τη ρύθμιση των χρεών των δύο δημόσιων οργανισμών, που ανέρχονταν σε 14,6 δισ. ευρώ για τον ΟΣΕ και 1,079 δισ. για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία αποσχίστηκε ελεύθερη βαρών από τον ΟΣΕ το 2008!!!
Το 2011, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κινείται εναντίον της Ελλάδας, θεωρώντας ότι έχει παραβιάσει τους κανόνες των Κρατικών Ενισχύσεων.
Το 2013 το σύνολο των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ περνά στο ΤΑΙΠΕΔ
Το 2014, εγκρίνεται το νέο Τομεακό πρόγραμμα Μεταφορών, για υλοποίηση έργων την περίοδο ΕΣΠΑ 2014-2020.
Το 2017 υπογράφεται η σύμβαση πώλησης, αντί πινακίου φακής, ήτοι 45 εκτ. ευρώ, από το ΤΑΙΠΕΔ στην Ιταλική FSI.
Την ίδια χρονιά (2017), η τότε Ελληνική Κυβέρνηση θεωρεί ότι “η διαδικασία αποκρατικοποίησης θα στηρίξει το άνοιγμα της ελληνικής σιδηροδρομικής αγοράς στον ανταγωνισμό και θα φέρει θετικό αντίκτυπο στην ποιότητα των υπηρεσιών μεταφορών”. Μετά από αυτό, η Κομισιόν δηλώνει ότι ”δεν υπάρχει θέμα παράβασης των κανόνων των κρατικών ενισχύσεων”(!!) και τα χρέη παραμένουν διαγραμμένα και μη ανακτήσιμα από την ΕΕ! Μια λέξη αρκούσε ”αποκρατικοποίηση”.
Το 2021 μετονομάζεται σε Hellenic Train.
To 2022 ανανεώνεται η σύμβαση της Hellenic Train με το Ελληνικό Δημόσιο για 15 χρόνια.
ΣΤΟ ΜΕΤΑΞΥ:
1) το πρόγραμμα 2014-2020 , ο άξονας σιδηροδρομικές Μεταφορές, διακρίνεται για τις “απορροφήσεις” !!!!! Μετά από ΤΡΙΑ ΚΠΣ και ΔΥΟ ΕΣΠΑ, τα ΤΡΑΙΝΑ ”δεν φεύγουν από τον σταθμό”.
Ξεκίνησε με 548 εκατ. ευρώ το 2014 και σήμερα έχει 318 εκατ.!!!! ΓΙΑΤΙ;;; Για να σωθούν τα χρήματα μεταφέρονται σε ΑΛΛΟΥΣ άξονες και σήμερα στο ΟΡΙΣΤΙΚΟ κλείσιμο του Προγράμματος, ο άξονας ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ μετρά 29% απορρόφηση!!!
2) από το 2015 η Κομισιόν, ζητά από την χώρα την εκπλήρωση των υποχρεώσεών της , οι οποίες απορρέουν από την Οδηγία “για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου”. Σε επιστολή της η ΕΕ υπογραμμίζει ότι: «Η συγκεκριμένη οδηγία διευκρινίζει ότι τα κράτη μέλη έπρεπε να εξασφαλίσουν τη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου 2015 και τη δημοσίευσή της εντός ενός μηνός», Υπογράμμιζε, δε, πως «η σύναψη και δημοσίευση της εν λόγω συμφωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη διαφάνεια των επικείμενων έργων στο δίκτυο σιδηροδρομικής υποδομής». και παρακάτω «η συμφωνία αυτή θα έπρεπε να περιέχει ουσιαστικές διατάξεις, όπως αναφορικά με το ύψος των κονδυλίων που διατίθενται για τις υπηρεσίες υποδομής, καθώς και στόχους επιδόσεων προσανατολισμένους στους χρήστες (για παράδειγμα, ταχύτητα γραμμής, ικανοποίηση πελατών ή προστασία του περιβάλλοντος».
ΕΠΤΑ χρόνια έστελνε επιστολές η Κομισιόν. ΔΕΝ ΙΔΡΩΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΑΥΤΙ. Από το 2015 έως το 2022 ΚΑΝΕΙΣ από τους Υπουργούς Μεταφορών ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ.
ΟΥΤΕ Ο ΣΠΙΡΤΖΗΣ, ΟΥΤΕ Ο ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ. Η ΕΡΓΟΣΕ, υπεύθυνη για την υλοποίηση έργων κοιμάται τον ύπνο του δικαίου ελέω Υπουργών. Η τελευταία επιστολή υπογραμμίζει ότι θα παραπεμφθεί η χώρα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για ΜΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ. Ούτε και τότε Ίδρωσε ΚΑΝΕΝΑ ΑΥΤΙ.
Πριν από 15 ημέρες, η χώρα εστάλη στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο
Από εχθές θρηνούμε παλικαράκια και κοπελίτσες.
ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΕΣ ΑΠΟ ΤΟ 2007 και ΚΟΡΥΦΩΘΗΚΑΝ μετά το 2015 ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ .
Κανονικά θα έπρεπε να βγουν στο Βήμα της Βουλής, ο Σπίρτζης και ο Καραμανλής και να πούνε στον Ελληνικό λαό ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΚΑΝΑΝ τη δουλειά τους με τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο. ΝΑ ΖΗΤΗΣΟΥΝ ΣΥΓΓΝΩΜΗ από όλους μας και ΚΥΡΙΩΣ στους χαροκαμένους γονείς.
Το λιγότερο είναι ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ. ΚΑΝΕΙΣ ΤΟΥΣ.
Βγάλτε τις κομματικές παρωπίδες. Μιλάμε για ανθρώπινες ζωές, μιλάμε για νέα παιδιά».